روايات

رواية مجنونه الليث الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسماء حبيب

رواية مجنونه الليث الفصل التاسع عشر 19 بقلم أسماء حبيب

رواية مجنونه الليث الجزء التاسع عشر

رواية مجنونه الليث البارت التاسع عشر

رواية مجنونه الليث الحلقة التاسعة عشر

عسكري جري عند رحيم…. اللحق با باشا الريس هرب.
ليث بصدمه….. كارثه داااا مش هيسكت.
وفجأه ضرب النار اشتغل…..
رحيم استخبه ورا العربيه وليث شد نجمه جمبه..
ليث…. نجمه مش تتحركي من هنااا مفهوم.
نجمه…. هفكر.
ليث…. نجمااا بتكلم جد.
نجمه… خلااص يا عم مش هتحرك والله.
ليث…. معاك سلاح..
رحيم خرج مسدس غير الي كان في ايده… امدك.
ليث اخد المسدس وخرجوا يربو نار..
نجمه…. مسم متجوزه شاروخان يولاااه ايييح.
الريس وقف قدام نجمه…. هتتشهدي علي روحه دلوقتي يا عسل يلا قومي اتحركه
نجمه… الله يكرم اصلك بس ابو العيال محرج عليا اتحرك من مكاني يرضيك اطلق وانا لسه عروسه جديده اك يعني مش هترضهالي.
الريس قوم نجمه بعنف… يلااااا اقفي.
نجمه بغيظ وبتزقه…. اييي يا عم متشدش كدااا لصوت ولم عليك الناس يرنوك علقه متحرش المكروباسات.
الريس بصوت عالي…. يااااا ليث.
ليث بص بصدمه…. ينهار ازرق تاااني ياا نجمه.
نجمه… انا مليش دعوه هو الي خلاني اقوم.
الريس….. في حل من الاتنين يااا ليث يااا تقتل نفسك لأما اصفي السنيوره دي.
نجمه… تصدق انت صح يا عم الحج.. ليث اثبتلي بقي انك بتحبني.
ليث… اكيد انتي اتجننتي صح.
نجمه… هه كنت عرفه كلكم خونه مش تتأمنو علي عرض… اقتلنيي يا عم وريحني من الناس الي مش بيجي من وراها غير الهم دي…!؟.
ليث وشاف جمال جامي من بعيد من وره الريس وبتسحب … تصدقي صح. اقتلها فعلا هما الستات كدا بيحبو النكد.
نجمه… بتقول ايييي… هات يا عم المسدس دااا انا هقتل نفسي وريحه منييي منا خلاااص مليش لزمه.
ليث….. ايوه فعلااً من ساعت ما شفتك وعلطول مشاكل.
نجمه بشهقه…. هرسوح انااااا انااا ي يا ي بص مش هتكلم وشتم علشان خساره اشيل سيأت بسبب واحد زيك انت تطلقني فاااهم.
ليث…. امممم فعلا معاكي حق.
الريس بزهق…. يعني اقتلهاااا بقي.
نجمه بنبره باكيه…. كدا با ليث دا هيقتلنيي الحقني يا ليث… ط طب اعمل يا اخي حساب للعشره كدا بتبعني وبالسهوله دي لااااا لااااا يا ليث حسبي الله ونعم الوكيل فيك وفيه علشان هيقتلني برضو.
جمال بسرعه ضرب الريس علي راسه بالسدس ووقع مغمي عليه.
نجمه…. ينهار دا مات!؟
ليث بتنهيده…. الحمد الله يلا يا نجمه.
نجمه…. ابعد ايدك عني دا تنت تطلقني بجد اناااا اناااا يتعمل معايه القلاشه وادبس في واحد زيك تؤ تؤ تؤ.
ليث مسكها من الطرحه بغيظ….. انا بقول الطيب مش نافع معاكي و انتي حبه تتعملي بقله القيمه.
نجمه… ل لا يا عم الطيب احسن خلاص خلاص.
ليث…. يلااا قدامي.
نجمه… مش تزق طيب الله.
رحيم وبحط ايده علي كتف جمال….. شكلا مش عارف انا من غيرك هنعمل اي بجد.
جمال….. تربيتك يا باشا انتي الي معلمني انااا التلميذ مش تقول كدا.
ليث وهو جوه العربيه….. يا ربي علي النكد بتعيطي لي دلوقتي.
نجمه… علي ميلت بختي يا اخي دا انا حسه نفسي خارجه من فيلم من قناه اسبيستون حرام عليك يا اخي وانت بقي تكمل عليااا.
ليث… ياااا بنتي عملت كدا علشان اشعله والله.
نجمه….. ولوووو برضو مكنتش تقول كدااا.
ليث…. حاضر.
نجمه بتمسح دمعها….. ليث لقد طلقتك نفسي.
ليث خرج المسدس….. تصدقي حلال فيكي القتل.
نجمه…. خلااااعاااص خلااص والله سكت اهو.
ليث… يااااه علي خميره النكد… ياااااا عم رحيم يلااا بينااا من هنااا انا تعبت.
رحيم… يلا جاي اهو.
جمال ركب عربيه الشرطه ومشي مع العساكر ورحيم ركب العربيه بتاعت ليث وتحركو لحد اما وصلو البيت الكبير بيت القراشي.
ليث نزل وبص للبيت وافتكر مامته ركب العربيه تاني.
نجمه بابتسامه…. يلا دا بيت ابوك انت رجعت لي! دا انت مفروص تبقي فرحان برجعتك ليه.
ليث…. بث دا البيت الي امي اتردت منه ازاي ادخله كدا.
رحيم…. صدقني بابا مكنش عايز يمشيكم ابداً.. وبعدين داااا ماضي يا ليث واحنا ولاد النهارده.
نجمه…. يلا بقي مش تبقي رخم وانااا هدخل معاكم هيييي.
ليث ضحك علي حبيبت قلبه…. ماشي يا لمضه يالي قرفتيني.
نجمه بخبث… اعيش واقرفك.
ليث نزل ورحيم معاه ونجمه مسكه ايد ليث….
روح اول ما شافت ليث….. حبيبييي جه وانا بقول البيت نوور.
ليث بابتسامه…. حببتي يا روح.
نجمه…. نعم ياااا روح قلبي… مين دي الي حببتك دا انا شكلي هغلط واجيب ناس تغلط.. اتلم كدا يا رايق لعمل معاك الغلط.
روح وبتحضن ليث…. تؤ تؤ دااا حبيبي انا و بس.
ليث بهمس…. اسكتي اصل دي مجنونه.
نجمه وبتشمر دراعها….. تعاااليلي بقي.
روح بتجري….. اناااا بهظر ياااا نجمه.
نجمه ولتجري وراهااا….. خديي هنااااا يا بت يا ميصه انتي اخد بس.
ليث….. دا البت لسعت خالص لا حول ولا قوه إلي بالله.
رحيم… سيبك منهم كنت عايزك في موضع مهم ولازم تتفهمني.
ليث… خير.
رحيم… اقعد بس هناا.
ليث قعد ورحيم قعد جمبه….. يلا بقي قول اديني قعدت اهو.
رحيم… انا قولت للواء علي موضوعك شوف يا ليث انا عارف ان الي هقوله هيكون صعب عليك بس القانون قانون انت لازم تسلم نفسك والي انت عملته دا هيخفف عليك الحكم وصدقني انا هتصرف كمان وكبرها 3 سنين.
ليث…. تمام وانا موافق.
نجمه وجابت روح من هدمها ورجعت…. يلااا قولي بقي مين حبيبه ليييث.
روح بضحك….. انتي يا مجونه خلاص بقؤ سبيني.
ليث….. رحيم استناني بره وانا هجيلك و انتي يا روح سبيني مع نجمه.
نجمه بصت ليها….. يلااا هوينا بقي خلي عندك شويه من الاحمر.
روح…. اوكااي انا هروح اعماكم ايس كوفي.
نجمه…. اي يختي البتاع دااا تؤ تؤ تؤ انا عايزه عصير منجا.
روح… طيب علشان تعرفي اني جدعه بس.
نجمه… مكنش عصير يعني الي هتعمليه يختي روحي روحي وانتي مش نفعه في حاجه.
روح… كدا يا نجمه.
نجمه….. كدا ونص يلااا.
روح مشيت…
نجمه…. ها يا عم مشيتهم بقي في اي!؟
ليث….. نجمه.
نجمه….. والله انا حفظه اسمي مش هتعرفي عليه ادخل في الموضوع علي طول هااا.
ليث….. يخربيت ام اللسان الطويل.
نجمه… يوووه ما تقول بقي يا ليث في اي.
ليث….. انا رايح مع رحيم القسم وهعترف بكل حاجه… عارف ان فرحتك هتتكسر يا نجمه لما تعرفي اني ممكن اخد علي الاقل 3 سنين ذي ما رحيم قالي بس صدقيني مش سهل عليا اسيبك… انتي قولتيلي ان ولادنا لما يجو لازم يعيشو في امان صح… وانا عايز اخلص من كل الي عملته.
نجمه عنيها دمعت….. ماشي يا ليث مش هزعل انت صح.
ليث مسح دوعها بأديه….. نجمه مش عايز اشوف دموعك دي ابداً وانتي مش هتكوني لوحدك ابوكي ورحيم وروح معاكي مش هيسبومي ابداً وممكن ابقي اجي اطمن عليكي بنفسي.
نجمه….. ههههه فاكر اول يوم شفتك في ودخلت اوضتي زي الحرامي ههههههه.
ليث…. ههههه فاكر بس عايزك تخدي بالك من نفسك واياكي تكلمي اي حد غريب.
نجمه… متقلقش عليا وراك رجاله.
ليث… اووو بعد الكلمتين دول انا عارف اني هطلع من السجن الاقيكي دخلته .
نجمه… عيب عليك انت دايماً ظالمني كدا.
ليث…. خلاص انا هثق فيكي المره دي يا نجمه.
نجمه… شكراً لثقتك الغاليه.. هو فين بابا؟!
روح جت… نايم فوق.. يا حرام دا شكله تعب اوي معاكم.
نجمه… اه اوي شكراً علي العصير.
ليث وقف ونجمه مسكت ايده…. خدني معاك وانت رايح.
ليث…. تعالي.
روح… اي دااا مشيين ريحين فين.
نجمه… البيت التاني القسم هههه.
روح….. خلاص انا جايه معاكم.
ليث…. صحيح يزن اخبارع ايه!.
روح… تمام مش تقلق عليه هو نايم برضو من التعب فوق ههههه.
ليث…. طيب يلا.
روح خرجت معاهم ورحيم استغرب انهم جيين معاهم….
رحيم… جبتهم لي.
ليث… لو انت هتقدر عليهم امنعهم يجو.
رحيم…. لا طبعاً ههههه يلااا.
كربوا العربيه وتحركو لحد اما وصلو قسم الشرطه…
ودخل ليث ومعاه رحيم وكان في محامي مستنيهم…
من بره الاوضه..
روح…. هما اتأخر كدا لي!
مجمه بقلق….. مش عارفه والله يا روح خايفه اوي علي ليث الي عمله دا مش يسجنه بس دا ممكن توصل للأعدام.
روح… اهدي اكيد رحيم عارف هو بيعمل اي ومس هيسيب ليث ابداً وغير كدا في طرق تانيه يتخلي الحكم ليث خفيف فا مش تقلقي.
نجمه… يااارب يا روح يارب.
خرج ليث وكان في ايده كلبشات….
نجمه جريت نحيته بسرعه…. ليث انت ه هتدنك هنا خلاص.
ليث…. انا قولت اي يا نجمه.. خلاص بقي.
نجمه… مش هقدر ابعد عنك يااا ليث لاااء.
ليث باس راسها…. معلش دا القدر با نجمه مش نقدر نلعب فيه واكيد هشوفك علي طول انا مقدرش مش اشوفك.
نجمه مسكت فيه جامد… لااااء خدني معاك.
ليث…. نجمااااه ابعدي… خديها يااا روح.
روح مسكت نجمه….. اهدي يا نجمه مش كدا.
نجمه… ليييث لاااااء يا ليث مش تسبني.
رحيم اتنهيد بزعل علي اخوه….. يلا يا ليث.
ليث وبيبص لنجمه بحزن… يلا يا رحيم.
بعد ساعتين وكان رحيم مقعد نجمه في المكتب وهداها خالص…..
نجمه… انا عايزه اروح ممكن.
رحيم… اكيد يلا تعالي ومش تتكسفي مننا قولي علي اي حاجه أنتي نفسك فيها.
نجمه وقفت… يلا.
روح… تعالي يا حببتي.
هنا نسمه دخلت…. سلااام عليكووو ازيكم يا بنأدمين.. ازيك يا عرووسه.
رحيم بغضب…. انتي ازاي تدخلي تدخلي كدا!؟
نسمه… عادي ا عم المكتب مكتبنه المهم عايزاك في خدمه والموضوع في غايه الخطوره بصراحه.
نجمه… هو انتي عمرك بتيجي في حاجه عدله يا نيله.
نسمه… حببشيييي.
رحيم… عايزه اي انجزي.
نسمه… الواد احمد اخويه من ساعت ما قعد من الشغل وعرف انه خلااص مش راجع ماشي يقطع في هدوم البيت ويخيط فيها قال اي بيدرب علي الخياطه الواد دماغه لحست خااالص فاا انا جايه ليك وكلي امل انك تلاقيله شغل ورلنا يسترها علي ولايانا.
رحيم… خليه يجيني بكره المكتب وهخليه يظبط شغل في الشركه عندي.
نسمه بفرحه… إللهي تنستر يا باشا ربناا يخليك للدخليه والشرطه والشعب ومش تتحرم ابداً من كرمك علينا يا باشا.
نجمه… يخربيت اسلوب الشحاته القزر.
نسمه… تربيتك يختي.
الباب بخط….
رحيم… اتفضل.
جمال دخل….. تمام يا فندم الشغل خلص وبقفل في الاوراق.
رحيم… برافو عليك يا جمال انا بجد عمري ما هقدر استغني عنك ولو تطلب مني حاجه عمري ما هرفضلك طلب كفايه الي عملته معانه.
جمال وبيبص لروح… انا ليا طلب واحد وهو اني اجي انا والحج واطلب الجواز من روح علي سنه الله ورسوله.
نجمه ونسمه في نفس واحد…. لووولووولووووليييي.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مجنونه الليث)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى